Wat?

Je klant heeft noden, ambities, drempels en een naam.  Ze heet bijvoorbeeld Cecilia.  Het is heel belangrijk dat je bewust bent van deze informatie.  Human Centred Design helpt je om diepe inzichten in het gedrag van je gebruiker te verwerven.  Het is een vakgebied dat een schat aan potentiële meerwaarde voor elke start-up, voor elk bedrijf bevat maar nog onvoldoende wordt ingezet. 

 

In deze ééndaagse workshop gaan we samen op zoek naar het hoe en waarom van een specifieke vorm van cocreatie: het betrekken van je gebruiker in de ontwikkeling van je nieuw product of dienst.  Remco Lenstra van Flanders Inshape dompelt je onder en reikt je actuele tools aan om vanuit het gebruikersperspectief te kijken.  De workshop is gebaseerd op het boek Cecilia's keuze.

Tijdens deze workshop krijg je een waaier aan technieken aangeleerd om innovatiever en succesvoller om te gaan met je business.

Sprekers

Remco Lenstra

Remco Lenstra

Coördinator kennisverspreiding bij Flanders Inshape

Human Centred Design en Service Design liggen Remco nauw aan het hart. Hij begeleidt bedrijven van multinational tot eenmanszaken in het operationeel maken van deze kennis binnen hun bedrijfscontext.

Programma

  • 9:00

    In de voormiddag zoeken we antwoord op drie belangrijke vragen:    

    1) Wie moet ik betrekken?  Innovatie ligt vaak op onverwachte plaatsen en dus is het belangrijk om eerst en vooral een goede stakeholdermapping en –selectie te doen. Flanders Inshape beschikt hiervoor over de “SCIN” tool gevolgd door de “PERSONA” tool.

    2) Wanneer betrek ik mijn gebruikers? Hier zoeken we antwoord op de vraag in welke fase van het ontwerpproces het opportuun is  om gebruikers te betrekken.

    3) Welke techniek gebruik ik?  

  • 12:00

    Gratis broodjeslunch

  • 13:00

    In de namiddag ligt de focus op gebruikersonderzoek.

    1) Cocreatie van inzichten : hoe diepgaander het inzicht, hoe meer innovatiepotentieel : Interviews, enquetes en observatie

    2) Cocreatie in de “front end of innovation” : contextmapping/ cultural probes

    3) Cocreatie van gebruikservaringen (experience) : de customer journey map en wat je ermee kan doen.

  • 17:00

    Einde

Locatie

MIC Genk

C-Mine 12
3600 Genk

12 mei, 09:00

Vergeet niet te delen met anderen:

Registreer je